Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2012. május 10., csütörtök

Gyümölcsös pite…pataki tálban.


Ránéztem a pataki pitetálamra és rájöttem pitét még nem sütöttem benne. 


Pedig gyakran használom, szeretek ebben a tálban sütni. Tálaláshoz is jó, szép és dekoratív mintáival az asztal hangulatát emeli.

Ráadásul a fagyasztó hűtőt átnézve, találtam még lefagyasztott saját termésű gyümölcseimből fekete szedret és cseresznyét is. Finom párosítás a szeder savanykás ízéhez, az édes cseresznye.

Nekem nagyon ízlett ez a gyümölcsös pite is, de bevallom azért a kedvencem továbbra is a diós-almás pite.



Szedres-cseresznyés pite, pataki tálban sütve.

Hozzávalók:

25 dkg liszt, 1/2 csomag sütőpor,8 dkg margarin, 5 dkg porcukor,1 egész tojás,2 evőkanál tejföl, 20 dkg feketeszeder, 20 dkg kimagozott cseresznye, 1 evőkanál zsemlemorzsa, 1 kávéskanál fahéj, kevés cukor.



Sütőporos lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd porcukorral, tojással, tejföllel összegyúrjuk.
2 részre osztjuk, a nagyobbik részt kör alakúra nyújtjuk és a pataki pitetálba helyezzük az oldalára is felhúzva. Rátesszük először a cseresznyét és zsemlemorzsát szórunk rá. Majd a feketeszederrel borítjuk be és megszórjuk a fahéjas cukorral. Ráhelyezzük rácsszerűen a kisebbik részből formázott tészta rudakat.


Előmelegített sütőben 170-180 C-on lassan sütjük 30- percig.

Tálaláshoz kevés porcukrot hintettem rá.


3 megjegyzés:

  1. Imádom a fekete szedret. Nagyon jól néz ki és bizonyára ízre is fenséges. :)

    VálaszTörlés
  2. Holdgyöngy, finom és hizlaló!

    Mj! A fekete-szeder elég igénytelen növény és minden évben elég jól terem itt nálam, mi is szeretjük.

    VálaszTörlés