Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2012. június 5., kedd

Végre..... friss gyümölcsöket lehet fogyasztani.

Végre itt a június és hazánkban, lakóhelyünkön, az én kiskertemben is lassan beérnek az első gyümölcsök.
Mindjárt  az elején érik az egyik nagy kedvencem, a cseresznye.Nincs is annál finomabb gyümölcs, mint a saját fánkról leszedett és ott helyben elfogyasztott szép érett cseresznye.
Édesanyám mindig egy nagy karéj friss kenyér szelettel közelítette meg a fát.Gyakran volt ez az ebédje, kenyér és cseresznye.
Cseresznye nemcsak gyümölcs hanem mint növényi-gyógyszer is jelentős.A szedésről, hatóanyagáról és a teájáról egy korábbi bejegyzésemben írtam.


Gyümölcs nálam nyersen fogyasztva a legkelendőbb, azért néha sütögetek cseresznyés rétest, vagy  pitét.
Érett fekete cseresznyét kaptam a nővéremtől és gondoltam kipróbálom milyen a kedvenc püspökkenyerem friss gyümölccsel készítve.


Püspökkenyér cseresznyével és mákkal.

Láttam egy receptet a Blikknők Konyha lapjában, Azt a receptet kicsit másképpen, befőtt helyet friss gyümölccsel , gyümölcslével és kevesebb cukorral  sütöttem meg.

Hozzávalók: 3 db tojás, 8 dkg cukor, 1 dl olaj, 30 dkg liszt, 2tk szódabikarbóna, vaj és liszt a formához.
 A töltelékhez: 30 dkg cseresznye kimagozva,1 dl tej, 6 dkg cukor, 2 dkg vaj, 15 dkg darált mák.


A töltelékhez a kimagozott cseresznyét enyhén kinyomjuk( a lé kell a tésztához).Forraljuk fel a tejet a cukorral és a vajjal.Keverjük hozzá a mákot és hagyjuk kihűlni.
A tésztához keverjük habosra a tojásokat a cukorral, kevergetve adjuk hozzá az olajat is. Szodabikarbónás lisztet is forgassuk a tojáshoz.Végül keverjük bele a friss cseresznyelét.( Nekem a fekete cseresznyés lé, jó sötétre színezte a masszát.)


A massza felét simítsuk a kikent püspökkenyérformába.Kanalazzuk rá a mákos krémet és a cseresznye 2/3 részét. Simítsuk rá a maradék tésztát és nyomkodjuk bele a megmaradt cseresznyét.
170 fokos sütőben 40 percig sütöttem.



Ez a püspökkenyér nem hasonlít a karácsonyi változathoz, igazi nyári gyümölcsös ízű.

Most van itt a cseresznyézés ideje.

1 megjegyzés: