Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2017. április 25., kedd

Amikor az orgona virágzik…



Évek óta kacérkodtam az orgonaszörp készítés gondolatával. Szeretem a virágszörpöket, finom lágy íz világuk és érdekes színük miatt is. Készítettem már bodzavirágból, akácvirágból, hársfavirágból és rózsasziromból is!
 De mindig sajnáltam az orgona szép és illatos virágait levágni a bokrokról. Idén a három bokron különösen sok virág nyílt, eljött az ideje az orgonaszörp kipróbálásának.


Bár az orgona erőteljes illatú és színe is intenzív, a szörphöz mégis nagyobb mennyiség kell! Én kettő kosárnyit szedtem vegyesen a lila és a fehér orgonából is!A fehér orgonának erősebbek az íz és illatanyagai!!! 


A szörpkészítésnél a legnagyobb macera a virágok lecsipkedése a zöld szárról, sajnos a zöld részek elrontják a szörp ízét! A rengeteg virágszirom leszedése 4 órámba tellett.


Én nem vagyok híve a virágok főzésének, ezért előbb elkészítettem a szirupot.
Amennyi térfogatú a virág annyi víz kell  hozzá. Nekem 6 liter lett, ebbe tettem 2.5 kg cukrot.
Egyet felforraltam a vizet a cukorral és még melegen ráöntöttem az orgonavirágokra. Felkarikáztam kettő darab citromot és kissé belenyomkodtam a lébe. Hagytam ázódni másnap reggelig.
Átszűrtem a virágos levet, kevés citromlét még tettem hozzá. Újra kissé felforraltam. A lángról levéve hozzákevertem 1-1,5 teáskanálnyi citromsavat. Üvegbe töltöttem  még forrón majd száraz dunszban hagytam kihűlni


A citromsav hatására szép telített lilás-pirosas színt kapott a szörp és kellően savanykásabb ízű is lett.
7 liter aromás illatú és érdekes ízvilágú orgonaszörpöm lett.


2 megjegyzés:

  1. Gondoltam rád a hétvégén,menjünk-e Őriszentpéterre a piacra. Egyszer csináltam nem felfőzős szörpöt, nekem megromlott, azóta nem merek vele próbálkozni.Nem tudom mit ronthattam el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Van minden szombaton 8-12 ig piac Öribe, most már elég sok árus is van.Én is ott leszek! örömmel várlak!
      Én is felfőzöm a szörpöt, csak hidegen áztatom ,leszűröm és utána egyet felforralom és forrón töltöm az üvegbe.

      Törlés