Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2013. május 4., szombat

Jó munkához, jó szerszám



Jó munkához, jó szerszám is kell - tartja a népi mondás.

Igaz ez a konyhai munkálatokra is.
Ezért úgy gondoltam, hogy most már ideje frissíteni az edénykészletemet.
Mióta kalácssütésre adtam a fejem, mindig gondban voltam a tepsikkel. Mert ami nagyméretű volt annak alacsony volt a pereme. Ha jól megkelesztettem a kalácstésztát, akkor szinte lefolyt az oldalán.
Végre sikerült egy megfelelőt beszerezni.




Aztán a gyúródeszkám is már nagyon a vége felé járt. Hiába, a közel 25 évnyi munkába már belefáradt és megkopott. Kissé széteső, szétszáradó lett.
No, ha már újra lecserélem, akkor legyen olyan, mint még a falusi mamának volt.
Jó nagyméretű és széles szegélyléccel, mindjárt kettővel. Egyik oldalon, hogy szépen felfeküdjön az asztal szélére. Az ellenkező oldalon, meg azért, hogy ne potyogjon le a gyúrni való anyag, ne szóródjon le a liszt.
Nyakamba vettem az üzleteket, de ilyen nagyméretűt és jellegűt nem találtam.
Akkor jött az Internetes keresés, a MESKA-n szoktam egyedi dolgokat vásárolni és lám sikerült is rálelnem a megálmodott gyúródeszkára.

Köszönet érte a Brumár asztalos műhelynek.



2 megjegyzés:

  1. Ez a tepsi bevonatos vagy sima fémtepsi? Én például évek óta nem tudok magas peremű, kalács sütő tepsit venni, olyan igazi hagyományosat, legalább 12 cm magasat. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevonatos, ez is csak 8 cm magas.
      Nagyon nehéz megfelelőt találni.Köszi az érdeklődést.

      Törlés