Zala dombok

Zala dombok
Zalai dombok ölelésében..

2013. december 20., péntek

Alma másképp…



Az almát a nyár derekától a következő év tavaszáig fogyasztjuk, így nem csodálható, hogy nálunk valamennyi gyümölcs között az egy fő által elfogyasztott mennyiség almából a legnagyobb.





Én is az egyik legjobb gyümölcsnek tartom, termeljük és sokat fogyasztunk belőle. Ősszel mindig 4-5 ládányit eltárolunk. A téli almát hónapokig tárolhatjuk kamrában, pincében vagy más hűvös, de fagymentes helyiségben. Az idén ez a tárolás nem jött be, ma átválogattam és bánatomra 2 vödörnyi pusztuló, rothadó almát szedtem ki.( A szélsőséges időjárás, nyári szárazság….)

A közvetlen fogyasztásra nem alkalmas, részben romlott almából még kiváló sütemény, aszalvány, befőtt és almakocsonya is készülhet. 

Én is süteményre gondoltam, de most nem a megszokott diós változatot készítettem el.

Mákos-málnalekváros almás pite.




Hozzávalók:
50 dkg liszt, 1 csomag sütőpor,16 dkg margarin, 10 dkg porcukor,1 egész tojás+ 1 sárgája, 4-5 evőkanál tejföl, 1 kg reszelt alma, 10 dkg darált mák,2 evőkanál málnalekvár, 2 evőkanál zsemlemorzsa, 2 kávéskanál fahéj, 8-10 dkg cukor ( attól függően milyen édes az alma).

Elkészítése:
Sütőporos lisztet elmorzsoljuk a margarinnal, majd porcukorral, tojással, tejföllel összegyúrjuk.
2 részre osztjuk, a nagyobbik részt a Pite tál méretére nyújtjuk és belehelyezzük, az oldalára is felhúzva. Megkenjük a málnalekvárral, majd zsemlemorzsát szórunk, rá, rátesszük először az alma felét, megszórjuk a fahéjas cukorral és a mákkal. Utána az alma másik felét és kevés fahéjas cukrot szórunk rá. Ráhelyezzük a kisebbik részből formázott tésztalapot. Villával megszurkáljuk és tojássárgájával lekenjük.
Előmelegített sütőben 170-180 C-on lassan sütjük 30-40 percig.
Tálaláshoz lehet rászórni kevés porcukrot. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése